top of page

RECORDER șterge pe jos cu polițistul influencer. Val de recenzii negative și rating în cădere liberă

În urma investigației RECORDER, "Instituții pentru cei puternici", în care un polițist a ajuns să fie redus la tăcere, prin diferite mijloace, pentru că a dorit să afle cine i-a divulgat datele personale, a ajuns un adevărat scandal în mediul online. Totul a pornit de la opinia contradictorie pe care polițistul influencer, Marian Godină, a avut-o cu privire la investigația RECORDER și acuzațiile acestuia la adresa jurnaliștilor de la această publicație, cum că au făcut reportajul pentru vizualizări, informându-se superficial și prezentând doar o anumită parte a adevărului.

Ceea ce se întâmplă acum în spațiul public este foarte periculos, pentru că scopul acestui conflict nu este de a se afla adevărul, ci de a dezbina oamenii și a-i împărți în două tabere, cei care cred în reportajul RECORDER și cei care cred în părerea polițistului Marian Godină.

Care este miza acestui "scandal"?

Polițistul Marian Godină încearcă să distragă atenția de la problemele cele mai mari, punând accent pe conflictul dintre soția omului de afaceri și ofițerul de poliție Filimon. Ca să fie clar pentru toată lumea, în acest conflict nu este vorba despre comportamentul polițistului, dacă a scuipat-o pe soția afaceristului sau nu, așa cum vrea Godină să dea impresia, aici este vorba despre modul în care șefii din cadrul IPJ Bihor au încălcat legea și despre modul de operare al acestora, de la care Marian Godină încearcă să distragă atenția opiniei publice. Dincolo de cancan, putem tranșa ferm cine a fost superficial și cine a muncit pentru a face lumină în acest caz. Pe de o parte, avem investigația jurnaliștilor de la RECORDER, cu dovezi audio, foto și video, desfășurată pe o perioadă de câteva luni de zile. De cealaltă parte, avem părerea subiectivă a unui polițist influencer, stând pe șezlong, la plajă, în izmene, și dând câteva telefoane, fără a publica vreo dovadă care să ateste ceea ce susține, în care acesta prezintă "soluționarea cazului" și aducerea unor acuzații menite să lovească în imaginea publicației RECORDER.

Godină susține că a fost nevoie de doar câteva apeluri telefonice pentru a afla adevărul. Persoanele apelate au fost fix cele implicate în investigația RECORDER, cu excepția lui polițistului Filimon, pe care Godină nu l-a sunat. După ce acesta a aflat poveștile subiective de la cei apelați, în speță omul de afaceri implicat și șefii IPJ Bihor, Godină a venit cu un verdict și susține că totul este o mascaradă menită să lovească în imaginea poliției și că RECORDER a preluat cazul doar pentru a exploata atenția și ura oamenilor față de această instituție.

Deci, polițistul Marian Godină ne spune că el a reușit, prin telefon, să facă ceea ce jurnaliștii de la RECORDER nu au fost în stare în luni de zile.

Godină nu doar și-a exprimat opinia, el acuză că totul a fost o mascaradă, sunt două lucruri diferite.

Una este să îți exprimi opinia cu privire la un lucru, opinie care poate fi argumentată sau nu, și alta este să demonstrezi că acele informații sunt false, superficiale și menite să manipuleze opinia publică, pentru că în cazul acuzațiilor trebuie să prezinți și dovezi pentru ceea ce susții. De exemplu, nu cred cutare lucru pentru că la partea x, y, z, nu au fost prezentate corect informațiile și aceste imagini, documente, poze, videoclipuri, a, b, c, dovedesc contrariul a ceea ce susțineți. Faptul că polițistul Marian Godină nu a prezentat nicio dovadă pentru cele relatate pe pagina sa de Facebook, ar trebui să dea de gândit tuturor, pentru că nu este vorba despre a-ți exprima părerea, ci este vorba de a te folosi de influența pe care o ai asupra opiniei publice pentru a lovi și a crea un prejudiciu de imagine unor oameni care au muncit și au prezentat o situație cu toate dovezile pe care aceștia le-au avut la dispoziție.

Cum manipulează Marian Godină opinia publică?

Reacția lui Godină a fost cel puțin neașteptată pentru urmăritorii săi, dar totul a fost planificat. Chiar el a spus că își asumă valul de "hate" pe care ar urma să-l primească, dorind să lase impresia că el este dispus să-și strice imaginea pentru "adevăr". Aceasta este o practică de manipulare a audienței, prin care urmăritorii sunt puși în gardă că oricine nu este de acord cu el, este împotriva lui și sunt niște înapoiați. Practic, a dorit să tranșeze din timp o linie imaginară între cele două tabere, a celor care erau de partea lui și a celor care nu erau de acord cu el.

O altă manipulare a fost problema pe care acesta a ridicat-o, unele aspecte privind incidentul din parcare, și modul cum el cerea socoteală celor de la RECORDER, întrebări și informații care nu aveau nicio legătură cu scopul investigației. Din întrebările ridicate de acesta, se vedea cu ochiul liber cum încerca să distragă atenția de la principala problemă, furnizarea ilegală de date cu caracter personal, abuz în serviciu, trafic de influență etc. Godină s-a axat mai mult pe scena în care soția omului de afaceri a fost scuipata, sau nu, de polițistul aflat în timpul liber, nu cum susținea Godină că era în timpul serviciului.

Unul dintre principalele motive a fost acela de a distrage atenția de la problema principală și a direcționa opinia publică către o problemă minoră, dar umflată la stadiul de problemă principală. Dacă urmăriți postările lui, veți vedea că acesta ignoră în mod intenționat problemele grave de integritate din cadrul IPJ Bihor și se axează pe scuipatul care a declanșat toată această dezbatere națională. Probabil că Godină, fiind scuipat frecvent de Alpaca sa, s-a regăsit în cele mărturisite de soția patronului și a simți nevoia să-i ia apărarea. Acesta mizează pe moralitatea oamenilor și încearcă să-i transpună în poveste, "Oare, tu cum te-ai simți dacă ți-ar fi fost scuipată soția/prietena?", ceea ce încearcă el să facă, este să întoarcă ura oamenilor împotriva polițistului Filimon și încearcă să-l scoată pe omul de afaceri ca fiind doar un bărbat care a greșit și a acționat din impuls, că, deh, e și el om. Ce vrea Godină să ne spună, este că și el ar face la fel, ar încalca legea și și-ar face dreptate singur, dacă lui i s-ar întâmpla asa ceva.

RECORDER a publicat dreptul la replică pentru fiecare acuzație adusă de Marian Godină și toate oalele s-au spart în capul lui. Culmea este că, în ciuda tuturor dovezilor pe care cei de la RECORDER le-au pus la dispoziție, iar Godină nu a dovedit nimic în afară de ce a gândit mintea lui, sau ce au gândit alții pentru el și i-au dat să execute, acesta continuă să-și mențină punctele de vedere, chiar și demontate.

Recorder a publicat răspunsul pe site-ul lor, https://recorder.ro/raspunsurile-recorder-la-acuzatiile-politistului-godina-cu-explicatii-si-dovezi/ , și au lăsat acolo o informație din care putem înțelege toată această încercare a polițistului, Marian Godină, de a denigra activitatea jurnaliștilor. Aflăm, așadar, că nașul lui Godină, Traian Berbeceanu, este prieten foarte bun cu șeful de la Biroul de Crimă Organizată Bihor, șef care este prieten bun cu afaceristul a cărui soție ar fi fost scuipată.

Coincideță sau nu, atitudinea lui Marian Godină confirmă informația lăsată de RECORDER în spațiul public.

Dacă înainte de publicarea dreptului la replică al celor de la RECORDER, Godină aproape că reușise să planteze sămânța îndoielii în opinia publică, după publicarea răspunsului, Godină s-a trezit cu un val de comentarii negative și foarte mulți oameni au reușit, în mare parte, să-și dea seama cât de ușor au fost manipulați. Într-un fel, asta spune multe despre societatea noastră, deoarece oamenii sunt foarte ușor de influențat și se schimbă în funcție de cum bate vântul. Noi îndemnăm oamenii să nu se arunce la vorbele celor care doar schimbă datele problemei prin diferite tactici de comunicare, ci să rămână în gardă și să se bazeze pe ceea ce este dovedit.

Vrem capul lui RECORDER

Mai multe site-uri de presă au preluat scandalul dintre Godină și RECORDER, dar nu din dorința de a informa cât mai mulți oameni despre variantele ambelor părți, ci din dorința de a denigra RECORDER. Mai multe site-uri care au titrat, "Marian Godină șterge pe jos cu RECORDER", "Marian Godină, război total cu jurnaliștii Recorder",mizează pe un public de tip taliban. Aburesc oamenii cu tertipuri, totul cu scopul de a arăta cât de neprofesioniști sunt cei de la Recorder și cum au fost puși la punct de un polițist influencer. Cu privire la răspunsul celor de la RECORDER, toate publicațiile s-au făcut că nu există și nu au mai informat publicul până la capăt.

Propagarea manipulării la adresa RECORDER de către celelalte publicații este cauzată de o răzbunare pe care mulți o așteptau. Într-un articol mai vechi, RECORDER a făcut public modul cum partidele politice cumpără presa din România, iar asta a deranjat foarte multe publicații, care abia așteptau ca RECORDER să fie prins într-un astfel de scandal și să exploateze în avantajul lor informațiile.

Tot acest scandal și modul în care au preluat știrea celelalte publicații indică faptul că, în afara celor de la RECORDER, nu are nimeni dorința de a informa oamenii, toți vor să exploateze mințile celor ușor influențabili și să obțină beneficii materiale și faimă de pe urma lor.

În concluzie, RECORDER a avut o investigație impecabilă și a demonstrat tuturor că profesionalismul nu poate fi înfrânt de jurnaliști de mâna a treia sau de influenceri care cred că numărul de urmăritori le dau puterea de a se juca cu mințile oamenilor și se cred mai mult decât ceea ce sunt. În cazul lui Godină, un polițist influencer care a scris două cărți cu povestiri de la Rutieră, fiind umflat cu pompa de presă și devenit un personaj destul de urmărit, însă nu datorită pregătirii sale, ci datorită felului de a fi, tâmp, simpatic și un pic amuzant, nu se poate pune problema de abilități de informare și mod de investigare care să concureze cu jurnaliști profesioniști ca cei de la RECORDER, care au multiple diplome și premii în domeniul jurnalistic.

Așadar, aveți grijă ce personaje și site-uri urmăriți în spațiu public, deoarece pot fi foarte dăunătoare și vă pot influența destul de ușor, mai ales că a început campania electorală și manipularea este la cote maximă.

1.678 afișări0 comentarii
Post: Blog2_Post
bottom of page